Στο χώρο εκδηλώσεων του 7ου Γυμνασίου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Μαΐου2025 και ώρα 09.00 π.μ. η ετήσια εκδήλωση παρουσίασης των προγραμμάτων και δράσεων των μαθητών και των τριών τάξεων κατά το σχολικό έτος 2024-25 ενώπιον μαθητών και εκπαιδευτικών του Σχολείου. Τα προγράμματα είχαν ποικίλες θεματικές σχετικές με Περιβάλλον, Πολιτισμό, Θέατρο, Κινηματογράφο, Μουσική, Αγωγή Υγείας, Αγωγή Σταδιοδρομίας, Ευρωπαϊκές συνεργασίες (eTwinning), συμμετοχή σε Συνέδρια και Μαθητικούς Διαγωνισμούς και άλλες ποικίλες δράσεις.
Η εκδήλωση πλαισιώθηκε με ζωντανή μουσική και τραγούδια από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας οι οποίοι προσέφεραν μοναδικές ερμηνείες.
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν ενημέρωση από τον καθηγητή κ. Κουντουρά Δημήτριο, αναπληρωτή Διευθυντή της Σχολής Μηχανικών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας (ΑΕΝ Ν. Μηχανιώνας), για τα Ναυτικά Επαγγέλματα και τις προοπτικές σταδιοδρομίας στη θάλασσα. Η ενημέρωση έγινε στο πλαίσιο δράσεων ΣΕΠ.
Ο κ. Κουντουράς, ανέλυσε το πρόγραμμα σπουδών των Ακαδημιών, τις πραγματικές διαστάσεις και προοπτικές των επαγγελμάτων της θάλασσας, τις δυνατότητες που προσφέρει η φοίτηση στις σχολές Εμπορικού Ναυτικού και απάντησε σε ερωτήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Τον ευχαριστούμε πολύ!
Στον μαγικό κόσμο του κινηματογράφου μυήθηκαν και φέτος μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Τάξης του 7ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, μέλη της ομάδας κινηματογραφικής εκπαίδευσης του σχολείου.
Το Σάββατο 24 Μαΐου 2025 είχαν την μοναδική ευκαιρία να συμμετέχουν με την ταινία τους ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΙ στο 4ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών “Μύρισε Σινεμά….” στον κινηματογράφο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης.
Η ταινία τους είναι μια γλυκιά και ανθρώπινη ιστορία με πρωταγωνιστές δύο εφήβους που έρχονται κοντά μέσα από την αγάπη τους για τα βιβλία.
Αν και πρόκειται για ταινία μυθοπλασίας, διανθίστηκε και με σύντομες συνεντεύξεις των παιδιών και έτσι έγινε σαν ένα μικρό ντοκιμαντέρ για το πρόγραμμα κινηματογράφου και για το πως γυρίζεται μια ταινία.
Ευχαριστούμε το Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο “Κινηματογραφική Εκπαίδευση”, το Τμήμα Κινηματογράφου Α.Π.Θ., τον κ. Παπαδόπουλο Δημήτριο και τις κυρίες Δουμανή Αθανασία και Αδαμίδου Βιλελμίνη για την ευκαιρία που δόθηκε στην εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας να συμμετέχει σε αυτή τη γιορτή πολιτισμού και καλλιτεχνικής δημιουργίας!!!
Τον κατάλογο των ταινιών που προβλήθηκαν, μπορείτε να δείτε εδώ
Την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 το τμήμα Α1 του 7ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στον Πολυχώρο Πολιτισμού Ισλαχανέ της Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο πολιτιστικό κέντρο βρίσκεται στο ανατολικό άκρο της σηµερινής οδού Αγίου Δημητρίου, περίπου στο μέσο των ανατολικών τειχών της πόλης, κοντά στη Νέα Χρυσή Πύλη.
Πρόκειται για το πρώτο ορφανοτροφείο και τεχνικό σχολείο της πόλης επί οθωμανικής κυριαρχίας, το οποίο έθεσε τις βάσεις για την ίδρυση του πρώτου Πολυτεχνείου στη Θεσσαλονίκη, ήδη από το 1874. Είχαμε την ευκαιρία να πληροφορηθούμε για την ιστορία του, να ενημερωθούμε για την ιδιαίτερη πολιτιστική και κοινωνική σημασία του, αλλά και να ξεναγηθούμε στον χώρο από τους/τις μαθητές/τριες του 3ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και τις καθηγήτριές τους.
Η επίσκεψη αποτέλεσε για εμάς μια ξεχωριστή εμπειρία, που συνέδεσε την σπουδαία ιστορία του χώρου με τη σύγχρονη εκπαίδευση και ενίσχυσε το ενδιαφέρον όλων των παιδιών για την πλούσια κληρονομιά της πόλης μας.
Σας προσκαλούμε στο 4ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών “Μύρισε Σινεμά…” που θα πραγματοποιηθεί στον Κινηματογράφο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, από τις 23/05 έως και τις 25/05. Ο αριθμός συμμετοχών ξεπέρασε φέτος τις 100 ταινίες, γεγονός που δυσκόλεψε το έργο της κριτικής επιτροπής γιατί κλήθηκε να επιλέξει συγκεκριμένο αριθμό ταινιών (61), ώστε να μην υπερβεί τα χρονικά όρια του τριημέρου. Η ταινία μας ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΙ, η οποία επιλέχθηκε από την Επιτροπή και θα προβληθεί το Σάββατο 24 Μαΐου 2025 στο Γ΄ μέρος μεταξύ 13.30 και 15.00, δημιουργήθηκε από μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα κινηματογραφικής εκπαίδευσης του σχολείου. Περίληψη ταινίας: Δύο έφηβοι έρχονται κοντά μέσα από την αγάπη τους για τα βιβλία.
Την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 οι φιλόλογοι και η καθηγήτρια γαλλικών του 7ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν δειγματική διδασκαλία που πραγματοποιήθηκε από Γλωσσολόγους του Α.Π.Θ. στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ACTIN (ACT and connect for IΝtegration: Δρω και Συνδέομαι για την Ένταξη: γλωσσική εκμάθηση και πολιτισμική επίγνωση).
Εφαρμόστηκαν πολυγλωσσικές τεχνικές και χρησιμοποιήθηκε η πολυτροπικότητα, ώστε οι μαθητές/τριες να εξασκηθούν στην παραγωγική μορφολογία των λέξεων (ρημάτων/ επιθέτων).
Απώτερος σκοπός ήταν η καλύτερη υποστήριξη και ένταξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Κάτι τέτοιο επιτεύχθηκε μέσω της αξιοποίησης γλωσσικών δραστηριοτήτων που συνδύαζαν τη μητρική γλώσσα των μαθητών/τριών με την ελληνική που διδάσκονται στο σχολείο.
Ευχαριστούμε το Μακεδονικό- Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων που δημοσίευσε πρώτο το Αφιέρωμα -Ρεπορτάζ για την επίσκεψη μαθητών και εκπαιδευτικών σχολείου της ομογένειας στο 7ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. Διαβάστε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το ρεπορτάζ της κ. Σμαρώς Αβραμίδου:
Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025, το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει 12 μαθητές και 3 εκπαιδευτικούς από το ελληνικό σχολείο του Βουκουρεστίου “Η ΑΘΗΝΑ”, στο πλαίσιο της αμοιβαίας συνεργασίας μας και σε συνέχεια τη δικής μας επίσκεψης τον Μάρτιο στο Βουκουρέστι με τους μαθητές/τριες της Β΄ Γυμνασίου.
Κατά την παραμονή τους, οι επισκέπτες ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου μας, ενώ μαθητές μας παρουσίασαν με μεράκι την ιστορία της περιοχής, τη γειτονιά μας και την καθημερινότητα στο σχολείο. Ακολούθησε ένα ξεχωριστό πολιτιστικό πρόγραμμα: ο γυμναστής μας, κ. Μπιζήμης Δημήτριος, μαζί με ομάδα μαθητριών, παρουσίασε παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς, αποσπώντας το ένθερμο χειροκρότημα όλων.
Στη συνέχεια, προσφέραμε στους φιλοξενούμενους μπουφέ με παραδοσιακά εδέσματα, ευγενική χορηγία των γονέων/κηδεμόνων της Β΄ τάξης, τους οποίους ευχαριστούμε πολύ. Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία ανταλλαγής εμπειριών, πολιτισμών και εκπαιδευτικών πρακτικών, ενισχύοντας τους δεσμούς μας με το ομογενειακό σχολείο και προάγοντας το πνεύμα εξωστρέφειας, συνεργασίας και φιλίας.
Ήταν μεγάλη τιμή η συμμετοχή μας ως ομιλητές και χορωδοί στη σημαντική διεθνή επιστημονική ημερίδα του Κέντρου Ιστορίας Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή, 09 Μαΐου 2025, στο Μέγαρο Μπίλλη (Πλατεία Ιπποδρομίου), με θέμα: «The Thessalonian brothers Cyril and Methodious – equal to apostles and saints of literacy and education».
Μέσα από τις εισηγήσεις διεθνών επιστημόνων από την Ελλάδα και Βουλγαρία, πανεπιστημιακών καθηγητών, εκπαιδευτικών, μαθητών και της Συμβούλου Εκπ/σης Φιλολόγων, Δρ. Βυζαντινής Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας κ. Βακαλούδη διαφάνηκε η απήχηση του εκπολιτιστικού έργου των θεσσαλονικέων Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου στη λογοτεχνία, στην παραγωγή γραπτών κειμένων και στην εκπαίδευση.
Συγχαρητήρια στους διοργανωτές, σε όλους τους εισηγητές και στους μαθητές και μαθήτριες μας για τη συμμετοχή τους και την εξαιρετική εμφάνισή τους στην ημερίδα.
Επιπλέον, ύστερα από πρόσκληση του ιερατικώς προϊσταμένου του προσκυνηματικού Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου Θεσσαλονίκης, μαθητές/τριες από τη χορωδία μαζί με την εκπαιδευτικό Μουσικής κ. Σερενίδου, παρευρέθηκαν και απέδωσαν ύμνους προς τους Άγιους Ισαπόστολους στην παράκληση και λιτανεία της ιεράς εικόνας τους την Κυριακή 11 Μαίου 2025, ημέρα που η Εκκλησία τιμά τη μνήμη τους.
Φωτογραφία από την τυχαία συνάντηση με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Στέλιο Αγγελούδη καθοδόν.
Την Πέμπτη 08-05-2025 μαθητές και μαθήτριες του προγράμματος eTwinning: “Pinocchio Remix” συμμετείχαν σε τηλεδιάσκεψη μαζί με άλλους μαθητές των εταιρικών σχολείων του προγράμματος με σκοπό την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της συνεργασίας τους και την ανταλλαγή απόψεων και συναισθημάτων.
Το Pinocchio Remix είναι ένα διεθνές έργο αδελφοποίησης eTwinning μεταξύ σχολείων διαφορετικών επιπέδων (νηπιαγωγεία, δημοτικά, σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που γεννήθηκε το 2023 από μια ιδέα των M. E. Picone και Laura Bozzi, Πρεσβευτές του eTwinning από την Ιταλία. Περιλαμβάνει περισσότερους από 60 εκπαιδευτικούς (Νότιο Τιρόλο, Τοσκάνη, Αυστρία, Γερμανία, Πολωνία, Εσθονία, Βουλγαρία, Ελλάδα) και τις αντίστοιχες τάξεις τους που συνεργάζονται εδώ και δύο χρόνια για να “ξαναγράψουν” την ιστορία με συνεργατικό, δημιουργικό και περιεκτικό τρόπο, δημιουργώντας εικονογραφήσεις και κείμενα σε ψηφιακή και πολύγλωσση μορφή.
Όλοι οι μαθητές του προγράμματος μαζί με τις εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών το προηγούμενο χρονικό διάστημα διάβασαν το βιβλίο Πινόκιο του Κάρλο Κολόντι ή μέρη του στην προτιμώμενη γλώσσα και μαζί έφτιαξαν ένα βιβλίο (σαρώνοντας κολάζ και σχέδια από μαθητές διαφορετικών ηλικιών) χρησιμοποιώντας ποικίλα μέσα και τεχνικές για έντυπη έκδοση (kamishibai) αλλά και ψηφιακή (www.storyjumper.com). Οι μαθητές στο τέλος μετά την ολοκλήρωση προβλέπεται να εκδώσουν τη «νέα ιστορία» όπου ο Πινόκιο απολαμβάνει να ταξιδεύει σε χώρες εταίρους.
On Thursday, 8 May 2025, students participating in the eTwinning program of the school “Pinocchio Remix” joined a videoconference along with students from partner schools in the program. The purpose was to present the results of their collaboration and exchange thoughts and emotions.
Pinocchio Remix is an international eTwinning joint-school project involving schools of different levels (kindergartens, primary schools and secondary schools). It was initiated in 2023 by M. E. Picone and Laura Bozzi, eTwinning Ambassadors from Italy. The program includes over 60 educators from South Tyrol, Tuscany, Austria, Germany, Poland, Estonia, Bulgaria, and Greece, along with their respective classes. They have been working together for two years to “rewrite” the story in a collaborative, creative, and inclusive way, producing illustrations and texts in digital and multilingual formats.
All students in the program have read Carlo Collodi’s original “Pinocchio” story or parts of it in their preferred language. They then created their own book by scanning collages and students’ drawings, using various languages, media and techniques. The book will be published in both print (kamishibai) and digital formats (www.storyjumper.com). Once completed, students plan to publish the “new story,” in which Pinocchio enjoys traveling to partner countries.