ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 7ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν.

Σε λίγο καιρό τα σχολεία θα κλείσουν και τα παιδιά όλου του κόσμου θα απολαύσουν τις γιορτές με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Φίλοι και συγγενείς θα ανταλλάξουν δώρα και θα συγκεντρωθούν γύρω από το γιορτινό τραπέζι…

Αυτό το ιδανικό σενάριο δεν ισχύει για μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων. Στον κόσμο που ζούμε και στην περιοχή μας, υπάρχουν οικογένειες οι οποίες στερούνται τα αναγκαία και δεν αντέχουν οικονομικά τη θρέψη και την ανατροφή της οικογένειάς τους.

Για τους λόγους αυτούς οι μαθητές και οι γονείς του 7ου Γυμνασίου σκέφτηκαν να συγκεντρώσουν τρόφιμα μακράς διάρκειας, έτσι ώστε να βοηθηθούν με τον τρόπο αυτό οι άπορες οικογένειες, για να χαρούν όσο μπορούν κι αυτές, τις άγιες ημέρες των Χριστουγέννων, μέσω των εθελοντών της Ενορίας του Αγίου Παύλου.

Ας υιοθετήσουμε όλοι μας τις αξίες της προσφοράς, της ενσυναίσθησης και της ελεημοσύνης, ώστε να βάλουμε ένα λιθαράκι στις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουν οι συνάνθρωποι δίπλα μας. Ας ακολουθήσουμε το πνεύμα της αγάπης και της ελπίδας, που πηγάζει από τη Γέννηση του θεανθρώπου και ας βοηθήσουμε όσους έχουν ανάγκη, τώρα και κάθε εποχή.

Βηθλέεμ
Ο Ναός της Γεννήσεως

Ας μην ξεχνάμε ότι η προσφορά και η ανιδιοτελής αγάπη, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γιορτής των Χριστουγέννων. Μακάρι όλοι μας να δίνουμε αδιάκοπα ένα χέρι βοήθειας και ελπίδας, ώστε να βελτιωθεί η δύσκολη σημερινή πραγματικότητα, στους μη έχοντες τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους, στην περιοχή μας.

Το Σπήλαιο της Γέννησης

Καλά Χριστούγεννα με υγεία και καλή και ευλογημένη νέα χρονιά

Οι μαθητές του 7ου Γυμνασίου  

Προγράμματα που υλοποιεί το 7ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023 – 2024

  1. Πρόγραμμα eTwinning “Pinocchio Remix“. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 9 ευρωπαϊκά σχολεία (από Ιταλία 4, από Αυστρία 2, από Πορτογαλία 1, από Γεωργία 1, από Ελλάδα 1). Οι μαθητές /τριες της Α΄Γυμνασίου αφού διαβάσουν την αυθεντική ιστορία του Πινόκιο του Carlo Collodi στα Αγγλικά, θα επιχειρήσουν να γράψουν και να δραματοποιήσουν τις νέες περιπέτειες του ήρωα χρησιμοποιώντας πολιτιστικά στοιχεία, παραδόσεις και γεγονότα από τις χώρες τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο των μαθημάτων των Αγγλικών, της Πληροφορικής, της Μουσικής και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Υπεὐθυνοι εκπαιδευτικοί: Τζαβάρα Καλλιόπη, Σουλτανίδης Σωφρόνιος και Σερενίδου Ανδρονίκη.

2. Πρόγραμμα eTwinning ” Thessalonique et Marseille, deux ports dans un espace d’échanges et de conflits, une histoire parallèle” (Θεσσαλονίκη και Μασσαλία, δύο λιμάνια σε ένα χώρο ανταλλαγών και συγκρούσεων, μία ιστορία παράλληλη) στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας, της Γαλλικής Γλώσσας και της Πληροφορικής. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν μαθητές/τριες του Collège Grande Bastide της Μασσαλίας και  μαθητές /τριες και των τριών τάξεων του δικού μας σχολείου Οι μαθητές /τριες θα αναζητήσουν πληροφορίες για τα δύο λιμάνια από την αρχαιότητα μέχρι και την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν τα κοινά στοιχεία και τις διαφορές.  Υπεύθυνοι καθηγητές: Κοσσυβάκη Αθηνά, Τζαβάρα Καλλιόπη και Σουλτανίδης Σωφρόνιος.

3. ” Πολιτιστικό πρὀγραμμα «Μαθαίνω τον Κινηματογράφο, (σινε)μαθαίνω τον κόσμο…» με 12 μαθητές/τριες της Γ΄τάξης και υπεύθυνους καθηγητές τους : Ιακωβίδη Κων/ντινο, Βελισσάρη Θεοδώρα και Καρπάτση Κατερίνα. Το θεματικό πλαίσιο του προγράμματος εμπεριέχει τη γνωριμία των μαθητών/τριών με την τέχνη, τις τεχνικές και τα «μυστικά» του Κινηματογράφου, τις δυνατότητες αξιοποίησης των κινηματογραφικών προϊόντων τόσο για διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση των γνωστικών πεδίων όσο και για  την κριτική ερμηνεία σύγχρονων κοινωνικών φαινομένων που άπτονται των ενδιαφερόντων και βιωμάτων των εφήβων. Τέλος,  εμπλέκονται και ζητήματα διερεύνησης επαγγελματικών προοπτικών μέσα στον χώρο της κινηματογραφικής δημιουργίας και παραγωγής.

4. Ενισχυτική διδασκαλία Γαλλικής Γλώσσας: 8 μαθητές/τριες  της Γ΄ Γυμνασίου παρακολουθούν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στη Γαλλική Γλώσσα και προετοιμάζονται για την συμμετοχή τους στις εξετάσεις για το Α Επίπεδο του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αθηνά Κοσσυβάκη.

5. Λειτουργεί από φέτος Όμιλος Δημοσιογραφίας, o οποίος ανέλαβε τη σύνταξη και επανακυκλοφορία  του Ηλεκτρονικού Μαθητικού Περιοδικού του σχολείου Το Σκονάκι. Το μηνιαίο ψηφιακό περιοδικό σκοπό έχει να ενημερώνει, να ψυχαγωγεί και να κεντρίζει το ενδιαφέρον των αναγνωστών με άρθρα ποικίλης θεματολογίας, τα οποία θα επιμελούνται οι μαθητές/τριες. Επιβλέπουσες καθηγήτριες: Τζαβάρα Καλλιόπη και Καρπάτση Κατερίνα.

Συμμετοχή σε Μαθητικό Συνέδριο

Την Πέμπτη 30-11 και την Παρασκευή 1-12-2023 διεξήχθη, με τη συμμετοχή 40 σχολείων της πόλης και σχολείων από τη Βουλγαρία, Τσεχία, Σλοβακία, Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης με αφορμή τα 1160 έτη από την έναρξη της Κυριλλομεθοδιανής ιεραποστολής. 

Διεθνές-Μαθητικό-Συνέδριο-7ο-Γυμνάσιο-Θεσνικης

Το σχολείο μας συμμετείχε στις εργασίες του Συνεδρίου με Χορωδιακή Ομάδα Μαθητών/τριών, η οποία έψαλε τροπάρια και ύμνους αφιερωμένους στους Αγίους και στην γενέτειρα τους. Πέρα από τις ομιλίες και τις εισηγήσεις, οι συμμετέχοντες στο πλαίσιο του συνεδρίου  είχαν την ευκαιρία να  επισκεφτούν την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, την Αχειροποίητο, τη Ροτόντα καθώς και την Αρχαία Αγορά.

Πολλά Συγχαρητήρια αξίζουν τόσο στους μαθητές και τις μαθήτριές μας όσο και στην επιβλέπουσα καθηγήτρια Μουσικής Επιστήμης κ. Σερενίδου για την άψογη συμμετοχή τους!

Μαθητικό-Συνέδριο

Ξενάγηση στην έκθεση “Μετοικεσία”

Την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023 οι μαθητές της Β’ Τάξης επισκέφθηκαν το Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, για να ξεναγηθούν στην έκθεση  “Μετοικεσία”. Η έκθεση αφορά την αποκατάσταση και πολιτογράφηση από τον δήμο Θεσσαλονίκης των προσφύγων που κατέφθασαν στην πόλη μετά την μικρασιατική καταστροφή του 1922. Οι μαθητές  ήρθαν σε επαφή με  σημαντικό αρχειακό υλικό, όπως το προσφυγικό μητρώο, τα  βιβλιάρια των οικογενειών,  χάρτες με τα σημεία εγκατάστασης των προσφύγων,  φωτογραφίες από το πρώτο διάστημα διαβίωσής τους στην πόλη και άλλα πολλά ενδιαφέροντα αρχεία. Επίσης ενημερώθηκαν για την ιστορική αυτή περίοδο από τον υπεύθυνο της έκθεσης, ιστορικό κ. Νίκο Μαραντζίδη. 

Μετά την αναχώρηση από το Κέντρο Ιστορίας,  οι μαθητές επισκέφτηκαν το Γαλεριανό Αυτοκρατορικό Συγκρότημα που εκτείνεται από την  οδό Δημητρίου Γούναρη  έως τη Ροτόντα. 

Η διδακτική επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας  και της θεματικής “Γνωρίζω τον τόπο μου, γνωρίζω την Ελλάδα” .